Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Als ze via mond-tot-mondreclame niet door iemand zijn getipt, starten mensen hun zoektocht naar een product, dienst of leverancier meestal op Google. Voor veel bedrijven is het dan ook belangrijk om in Google op de eerste pagina te staan. Het vervelende is echter dat de concurrentie op die pagina groot is en dat Google regelmatig zijn "regels" aanpast. Voor leken is het daardoor vaak onbegonnen werk om SEO-acties te ondernemen die werken.

Geen enkele garantie

Zoekmachineoptimalisatie is een apart en zeer specialistisch vak. Zelfst de beste SEO specialisten kunnen geen enkele garantie geven of hun inzet (blijvend) resultaat oplevert. Ze kunnen wel alle voorwaarden scheppen dat de kans zo groot mogelijk is, maar omdat een bepaalde positie ook afhankelijk is van de concurrentie, blijft het altijd een beetje koffiedik kijken.

Betekent dit dat SEO eigenlijk altijd weggegooid geld is? Integendeel, als je met een betrouwbare partij in zee gaat, zal dat je vindbaarheid in Google eigenlijk altijd ten goede komen.

De rol van Spurt

Is Spurt een dergelijke partij? Ja en Nee! Zoals gezegd, SEO is een specialisme en Spurt is een generalist. Echter, we weten er wel meer van af dan een gemiddelde Nederlander. In het geheel van Online Communicatie adviseren we je graag ook op het gebied van SEO. Eenvoudige zoektermenanalyses en het schrijven van landingspagina's is zeker aan ons besteed. Is jouw website toe aan een echte specialist? Dan brengen we je graag in contact met een van onze partners.

Interesse?

Neem
contact op