Social Media Strategie

Gewoon beginnen met Twitter, Facebook of LinkedIn kan natuurlijk. Daar is eigenlijk helemaal niets mis mee. Je komt er dan vanzelf wel achter wat wel en niet werkt. Maar als je vanaf de start al meteen de juiste dingen wilt doen op de Social Media, dwing jezelf dan om eerst een pas op de plaats te maken en over je Social Media strategie na te denken:

  • Wat zijn je doelen en ambities?
  • Wie is je doelgroep, wat zijn hun interesses en waar zitten ze op de Social Media?
  • Wat wil je vertellen en in welke vorm?
  • Welke Social Media kies je voor je berichten?
  • Wat en hoe wil je monitoren?
  • Hoe ga je bijsturen?

Dit zijn slechts een paar vragen die je moet beantwoorden om een Social Mediaplan op te stellen. Spurt helpt je daarbij. Niet alleen bij de theorie, maar ook bij de uiteindelijke uitvoeren.

In welke vorm? Dat hangt er van af wat jou het beste past. Wil je er zelf intensief bij betrokken zijn, kies dan voor brainstormen of een 1-op-1 training. Besteed je jouw tijd liever aan de core business van je bedrijf, dan hoef je alleen maar de informatie aan te leveren en zal Spurt het social mediaplan maken.

Interesse?

Maak een afspraak