Social Media Contentplan

Leuk al die social media, maar wat moet ik schrijven en wanneer? En hoe zorg ik ervoor dat er een continue stroom van berichten is die ook nog interessant zijn voor mijn publiek? Die vraag krijg ik regelmatig van mensen die willen starten met Facebook, Twitter, LinkedIn of Blogs. Het antwoord is een Social Media Contentplan.

Maak je eigen contentplan

Met een Social Media contentplan structureer je de berichtenstroom en voorkom je dat heel ad hoc op de social media te vinden bent. Je maakt een concrete planning wie, wanneer, wat, waar en met welk doel berichten plaatst. Je denkt van tevoren na welke informatie (content) interessant is voor je lezer en wat je met het bericht wil bereiken.

Spurt helpt je bij het opzetten van een dergelijk plan. Waarom en voor wie je actief wilt zijn op de Social Media heb je als het goed is al bepaald in een Social Mediastrategie. In de vorm van een 1-op-1 training vullen we samen die strategie concreet in. Daarbij pakken we de volgende onderwerpen op:

  • Welke thema's kun je bedenken om over te berichten
  • In welke vorm maak je de berichten (tweet, foto, video, link, blog etc.)
  • Op welke social media plaats je de berichten
  • Welk moment is het meest geschikt om de berichten te plaatsen
  • Wie is er verantwoordelijk
  • Hoe ga je om met reacties op je berichten

Spurt houdt de vinger aan de pols

Met een Social Media Contentplan heb je een concreet actieplan die houvast geeft om structureel berichten te plaatsen op de Social Media. Echter, het is helaas geen garantie voor succes. Want je moet het natuurlijk ook nog echt DOEN. Heb je daar moeite mee en ben je bang dat het plan al snel in de la belandt door de hectiek van alledag? Dan houden wij de vinger aan de pols en nemen je desgewenst zo veel mogelijk werk uit handen.